مای فندق

10 پرنده‌ خانگی برتر

پرندگان

۱۰ دی ۱۳۹۹ 417 بازدید
مای فندق

با استناد به تحقیقات مربوط به افرادی که حیوان خانگی دارند توسط انجمن محصولات حیوانات خانگی آمریکا، تقریباً 5.7 میلیون خانواده‌ی آمریکایی پرنده‌ی خانگی دارند.

با این حال این تعداد نسبت به تعداد دارندگان سگ یا گربه خیلی کم به نظر می‌رسد(63.4 میلیون و 42.7 میلیون)، خیلی از این افراد حداقل دو تا پرنده هم دارند.

پرنده خانگی

چه پرندگانی جز پرندگان برتر قرار می‌گیرند و کدام نژاد پرنده برای شما مناسب‌تر است؟

بسیاری از پرندگان می‌توانند پرندگان خانگی فوق‌العاده‌ای باشند البته در صورتی که شما از آنها انتظارات به جایی داشته باشید.

این موردی است که شیلا بلنکتا، مشاور و مربی طوطیان و صاحب کسب و کار مربوط به پرندگان اعلام می‌کند. او می‌گوید مردم اغلب بعد از دیدن کلیپ‌هایی از ماکائویا طوطی کاکلی به دنبال آنها می‌آیند.

و پس از آن، آنها انتظار دارند که تمام چیزهایی که دیده‌اند حالا که پرنده را گرفته‌اند هم اتفاق بیفتد. و یا حتی آنها پرنده‌های کوچکتر را انتخاب می‌کنند چون فکر می‌کنند که پرندگان کوچکتر به مراقبت کمتری نیاز دارند.

در موارد دیگر، خانواده‌ی آن پرنده‌ی خانگی ممکن است بفهمند پرنده‌ای که انتخاب کرده‌اند خیلی سر و صدا می‌کند و برای آنها وقت تلف کردن است. خسته می‌شوند و پرنده را رها می‌کنند.

به همین خاطر است که خیلی مهم است پرنده‌ای که برای شما مناسب است را انتخاب کنید.

بهترین پرندگان خانگی

در اینجا لیستی از بهترین پرندگان بعنوان پرنده‌ی خانگی را داریم که توسط انجمن و نکات گفته شده توسط بلنکتا آماده شده است. ببینید که کدام پرنده برای شما مناسب‌تر است و بعد از آن نکات گفته شده را دنبال کنید تا انتخاب خوبی داشته باشید.

وقتی که پرنده‌ی ایده‌آل‌تان را انتخاب کردید حتماً دوست جدید خود را هر چه زودتر به دامپزشک نشان دهید و آزمایشات مربوط به سلامتی‌اش را انجام دهید.

حداقل اینگونه درباره‌ی وضعیت سلامت پرنده و پیامدهای طولانی مدت آن اطلاعاتی دارید. البته می‌توانید با یک دامپزشک هم مشورت کنید و او به شما اطلاعاتی ارائه می‌دهد که بتواند به شما کمک کند مشکلات مربوط به مراقبت و تغذیه و رفتارش را رفع کنید.

1. طوطی پاراکیت(طوطی کوچک دم دراز)

طوطی پاراکیت | نوین پت شاپ

تقریباً 25% افراد گونه‌هایی از این پرنده را دارند که این کار، این پرنده‌ی رنگین را محبوب‌ترین پرنده ساخته است.

هزاران نژاد طوطی پاراکیت وجود دارد اما محبوب ترینشان مرغ عشق است. جای هیچ تعجبی نیست که آنها پرندگان احمق اما شیرینی هستند و شخصیتی که برای هر پرنده‌ی متفاوت است.

دارندگان این پرنده از قد و قامت آنها هم خوششان می‌آید. اندازه‌ی آنها برای هر خانه‌ای مناسب است. صدای آنها کم است و به وسایل خانه آسیب نمی‌رسانند و اسباب بازی‌هایشان را سریع خراب نمی‌کنند.

نکته‌ی دیگر درباره‌ی زمان بازی آنهاست. مرغ عشق همراهان خیلی خوبی هستند و دوست دارند در زمان بازی خود نمایی کنند.

اگر طوطی پارکیت بی قید و بند تری می‌خواهید باید یک پاراکیت لینئولیتد(طوطی خط دار) بگیرید. این‌ها پرندگان تک رنگی هستند که رفتار دوستانه‌تری نسبت به مرغ عشق دارند.

هر گونه‌ای از پاراکیت‌ها را که گرفتید باید قفس آنها را به اندازه‌ای بگیرید که این پرنده بتواند به راحتی به اطرافش حرکت کند و تمرین کند.

همچنین ارتفاع آن باید طوری باشد که اگر پرنده‌تان احساس ترس کرد بتواند تا بالاترین نقطه‌ی قفس پرواز کند و روی شاخه‌ی بالایی بنشیند.

یک شرکت فراهم کننده‌ی تجهیزات قفس پرندگان بلندی 132 سانتی را برای پرندگان کوچک و متوسط مناسب می‌دانند.

اسباب بازی‌هایی را بگیرید که از پرنده‌تان بزرگتر نباشد. اسباب بازی‌هایی که کاغذی است و پرنده می‌تواند آنها را پاره کند یا زنگ‌هایی که بتواند آنها را به صدا در بیاورد برای سرگرم کردن پرنده‌تان مناسب است.

این پرنده به مراقبت زیادی نیاز ندارد و همین یکی از دلایلی است که این پرنده را جزء پرندگان محبوب قرار داده است.

پاراکیت‌ها به آب تازه‌ی روزانه و کاسه‌ی کوچکی از غذا نیاز دارند تا بتوانند از یک طرف قفس به طرف دیگر آن پرواز کنند.

هم از دانه‌ها و هم از سبزیجات تازه مثل هویج و بروکلی به پرنده‌تان بدهید. همچنین می‌توانید گل کلم هم در قفس این پرنده قرار دهید.

مرغ عشق و طوطی خط‌دار محبوب‌ترین پرندگان از این نوع هستند اما صدها گونه‌ی دیگر هم وجود دارد.

میانگین طول عمر طوطی پاراکیت

میانگین طول عمر این طوطی‌ها 10 تا 15 سال است و باز هم این مورد به تغذیه، مراقبت و تمرینات آنها بستگی دارد که این مورد درباره‌ی همه‌ی پرندگان خانگی صدق می‌کند.

نیازهای اجتماعی طوطی پاراکیت

می‌توانید یک پرنده یا یک جفت بگیرید- اما اگر فقط یکی می‌گیرید باید با او زمان زیادی را بگذرانید.

می‌توانید پرنده‌ی خود را آموزش دهید که بیرون از قفس بیاید و روی انگشت شما بنشیند اما قدم به قدم آموزشش بدهید. اگر پرنده‌تان احساس کند که به سمت محدودیت‌هایش قدم برداشته‌اید و آن را به آن سمت می‌کشید شما را نوک خواهند زد.

توانایی صحبت کردن طوطی پاراکیت

اگر به دنبال پرنده‌ای هستید که بتواند صحبت کند پاراکیت‌ها جزء دسته‌ی بهترین پرنده‌ها در میان پرندگان خانگی هستند.

مرغ عشق بسیار پر حرف است و می‌تواند صدای انسان را شبیه سازی کند. اگر برای آنها زمان بگذارید و آموزششان بدهید آنها کلمات و عباراتی را یاد خواهند گرفت.

موارد پزشکی طوطی پاراکیت

عفونت: بعضی مواقع مرغ عشق‌ها قبل از اینکه توسط کسی پذیرفته شوند و به خانه برده شوند دچار عفونت باکتریایی، ویروس و انگل می‌شوند.

به همین دلیل است که باید حیوان خانگی خود را به دامپزشک نشان دهید. این موارد شامل عفونت قارچی به نام قارچ شکمی پرندگان می‌شود که این عفونت به لایه‌های شکمی آنها حمله می‌کند و مانع هضم درست غذا در این پرنده می‌شود.

پاراکیت (و دیگر پرندگان) ممکن است پوستشان فلس مانند شود و این بخاطر انگل‌هایی است که از دیگر پرندگان به آنها انتقال می‌آید. این انگل‌ها باعث ایجاد ناهنجاری در منقار و پاهای آنها می‌شود.

کبد چرب: مرغ عشق همانند خیلی دیگر از پرندگان خانگی چربی اضافه را در کبد خود انباشته می‌کنند و زمانی که کبد آنها پر از مقدار زیادی چربی شد آنها به بیماری کبد چرب مبتلا می‌شوند.

یکی از علائم آن منقار بیش از اندازه بزرگ است. می‌توانید با کنترل رژیم غذایی پرنده‌ی خود و پرهیز از کالری زیاد مثل دانه‌جات مانع بروز این مشکل شوید.

همچنین مطمئن شوید که پاراکیت شما به اندازه‌ی کافی تمرین دارد که این تمرین‌ها شامل پرواز و حرکت سراسر اتاق و قفس می‌باشد.

2. عروس هلندی

عروس هلندی | نوین پت شاپ

با 22% عروس هلندی پس از پاراکیت در لیست محبوبترین پرندگان خانگی قرار می‌گیرد. این طوطیان کوچک از خانواده‌ی طوطیان کاکلی هستند و شخصیت آسان‌گیر و راحت آنها پوئن بسیار مثبتی است.

دنیلا که برای اولین بار است یک پرنده ی خانگی گرفته درباره ی عروس هلندی‌اش می‌گوید : “وقتی من خسته هستم به راحتی کنار من می‌نشیند و دوست دارد روی بینی من را ببوسد.

هر زمان که از در اتاق غذاخوری که قفسش آنجا قرار دارد رد می‌شوم به آرامی با من حرف می‌زند و دوست دارد با موهایم بازی کند و روی گوشم به آرامی قدم بردارد.”

فقط بدانید که عروس هلندی باید کاری انجام دهد. وقتی تمام روز بیرون هستید بهتر است اسباب بازی‌هایی برای پرنده‌تان بگذارید تا سر گرمش کند.

این اسباب بازی‌ها می‌توانند اسباب بازی‌های پاره شدنی یا جست و جو برای غذا باشد. فقط لازم است که این اسباب بازی‌ها را هر هفته عوض کنید.

حتی اگر اسباب بازی مشابهی را برایش تدارک ببینید باز هم برای پرنده نو و جدید است و هیجان زده می‌شود. بلنکتا می‌گوید که این مورد برای همه‌ی پرندگان صدق می‌کند اما برای طوطی‌ها خیلی مهمتر است.

همچنین به قفسی نیاز دارید که به اندازه‌ی کافی فضا داشته باشد تا پرنده‌تان بتواند بال‌‌هایش را باز کند و همچنین به شاخه‌هایی با جنس‌های مختلفی نیاز دارد تا بتواند روی آنها بنشیند.

مثلاً می‌توانید یک جفت طناب برایش ببندید و بخاطر اینکه عروس هلندی دوست دارد در کاسه‌ی آبش حمام کند حتماً یک کاسه‌ی جادار برایش فراهم کنید و آب آن را دو بار در روز عوض کنید.

ظرف غذای او را در همه جای قفس بگذارید و باتوجه به توصیه‌ی دکتر رولف بیشتر به پرنده‌ی خود از سبزیجاتی مثل کلم بروکلی و هویج خرد شده بدهید.

اگر می‌خواهید به او دانه بدهید، دانه‌ی چیا یا کتان را امتحان کنید که امگا 3 دارند.

به زبان بدن پرنده‌ی خود توجه کنید. اگر در حال آموزش دادن به او هستید که از قفس بیرون بیاید و او صداهایی در می‌آورد و سرش را پایین می‌اندازد به این معناست که دارید به او سخت می‌گیرید و اگر به این علائم توجه نکنید ممکن است به شما نوک بزند.

به عروس هلندی مینیاتوری هم معروف است.

میانگین طول عمر عروس هلندی

10 – 15 سال

نیازهای اجتماعی عروس هلندی

عروس هلندی با تنها بودن و تک بودن مشکلی ندارد اما زمانی که به خانه می‌آیید و او شما را صدا می‌زند باید با او معاشرت کنید.این کار می‌تواند صحبت کردن، بازی کردن یا آموزش دادن باشد.

در غیر این صورت آنها بسیار سر و صدا می‌کنند. اگر یک عروس هلندی دیگر بگیرید دیگری را در قفسی جدا اما نزدیک هم قرار دهید. آنها می‌توانند با هم صحبت کنند و اگر بیرون آمدند می‌توانند با هم بازی کنند.

توانایی صحبت کردن عروس هلندی

آنها می‌توانند آموزش ببینند تا تقلید صدا کنند و بعضی از آنها می‌توانند کلمات یا عباراتی را نیز بگویند. اما آنها اواز هم می‌خوانند، سوت می‌زنند و همه نوع صدایی از خود در می‌آورند. این پرنده هنجره‌ی بسیار خوبی دارد.

موارد پزشکی عروس هلندی

عفونت و انگل: همانند پاراکیت‌ها، عروس هلندی هم از دیگر پرندگان در پرنده فروشی دچار انگل می‌شود.

یا اگر آنها با پرندگان زیاد دیگری در یک جا نگهداشته شوند و کنترل خاصی روی آنها انجام نگیرد باز انگل به آنها هم منتقل می‌شود.

این انگلها شامل جاردیا می‌‎شود که باعث اسهال و بیحالی می‌شود و همچنین سیتاکوسیس که یک عفونت باکتریایی است و موجب اسهال و بیماری‌های تنفسی در پرنده می‌شود.

چاقی و بیماری کبد چرب: پرندگان در حیات وحش کیلومترها پرواز می‌کنند تا غذا پیدا کنند. اما پرندگان خانگی ورزش خاصی انجام نمی‌دهند و عروس هلندی هم از چاقی مصون نیست.

به لطف دانه‌ها و یکجا ساکن بودن این پرنده هم در خطر چاق شدن قرار دارد. باید رژیم پرنده‌تان را کنترل کنید و به آنها بیشتر سبزیجات بدهید. همچنین فضای کافی برای آنها فراهم کنید تا بتوانند حرکت کنند و پرواز کنند.

3. قناری

قناری | نوین پت شاپ

قناری در جایگاه سوم بهترین پرندگان خانگی قرار دارد. این آهنگ سازان شاد و خوش ذوق به توجه و محبت زیادی نیاز ندارند.

قفس قناری خود را در اتاقی قرار دهید که در آن رفت و آمد می‌کنید و این به تنهایی پرنده‌تان را خوشحال می‌کند. به همین دلیل است که آنها جزء بهترین پرندگان به عنوان پرنده‌ی خانگی هستند.

باید قفسی بگیرید که حداقل 60 تا 90 سانت ارتفاع داشته باشد و اینگونه قناری‌تان فضای کافی برای پرواز دارد.

شاخه‌های درون قفس را در ارتفاعات مختلف قرار دهید و چند کاسه‌ی آب در قفسش بگذارید. یکی برای نوشیدن و یک کاسه ی بزرگتر و عمیق تر برای حمام کردن، همچنین ظرف غذایش را نیز در قفس قرار دهید.

می‌توانید به پرنده‌تان سبزیجاتی مثل اسفناج و سیب زمینی شیرین هم بدهید.

ممکن است بخواهید که قناری‌تان بیرون از قفس بیاید و در اتاق پرواز کند. فقط روی پنجره‌ها و آینه‌ها را بپوشانید تا به آنها برخورد نکند. برای آنها تمرینات و شبیه سازی‌های ذهنی هم فراهم کنید.

همیشه به اسم قناری خوانده می‌شوند اما نژادهای زیادی همچون هرز رولر و قناری قرمز دارند.

میانگین طول عمر قناری

10 – 15 سال

نیازهای اجتماعی قناری

قناری به یک پرنده بعنوان همراه نیاز ندارد. همچنین آنها جزء عجیب‌ترین پرندگان هم نیستند. حتی قناری‌هایی هم که خیلی دوست دارند بیرون بروند دوست دارند در اتاقی باشند که آدم‌های اطرافشان در آنجا هستند.

بعضی از آنها می‌توانند آموزش ببینند که روی انگشت‌تان بنشینند.(باز هم تکرار می‌کنیم که این آموزش‌ها باید به آرامی انجام شود.)

توانایی صحبت کردن قناری

هیچ توانایی صحبت کردنی ندارند و پرنده‌ی نر میتواند به زیبایی بخواند.

موارد پزشکی قناری

بیماری‌های تنفسی: قناری دستگاه تنفسی خیلی حساسی دارد که به آسانی به خطر می‌افتد.

سیگار نکشید و شمع و دستگاه تهویه هوا را دور از آنها نگهدارید. مورد دیگری که باعث آزار آنها می‌شود ظروف نچسب تفلون و هرچیزی که با پی تی اف ای روکش شده می‌باشد.

چاقی: قناری وقتی که فقط دانه‌های کالری دار مصرف کند یا زمان زیادی را در قفس‌های کوچک بگذراد مانند بقیه پرندگان خانگی می‌تواند خیلی چاق شود.

از دادن میوه‌های شیرین به اندازه‌ی زیاد به آنها پرهیز کنید(میوه‌هایی مثل موز و انگور یا ذرت) که سطح قند بالایی دارند.

4.طوطی خورشیدی

طوطی خورشیدی | نوین پت شاپ

با داشتن جایگاه در میان 8% از خانواده‌ها، این پرنده هم در میان بهترین پرندگان خانگی قرار دارد.

این پرنده در همه اندازه و رنگی وجود دارد. از طوطی خورشیدی کوچک با گونه‌های سبز گرفته تا طوطی بزرگ و به رنگ خورشید با تاج آبی.

طوطی خورشیدی بسیار باهوشند و این خود یک پوئن مثبت برای خانواده‌هایی که می‌توانند زمان خود را صرف این پرنده کنند به شمار می‌رود.

رز ادلر صاحب یک طوطی خورشیدی می‌گوید که شما می‌توانید به این پرنده هر چیزی یاد دهید و او سریع یاد می گیرد. در دو ماه گذشته او 12 کار جدید را فقط با صرف 15 دقیقه برای هر کدام یاد گرفته است.

همانند همه‌ی طوطی‌ها، این پرنده هم کارهای روزانه‌ای دارد و باید برای او زمانی را در روز در نظر گرفت. همچنین او به ارتباط یک به یک هم نیاز دارد.

شما می‌توانید زمانی که برای پرنده‎تان اختصاص داده‎اید هر کاری حتی لباس شستن هم انجام دهید. کافی است پرنده را روی شانه‌ی خود بگذارید و کارهای خود را انجام دهید، او هم با شما وقت می‌گذراند. شما با او صحبت کنید و او هم هر کاری بخواهد انجام می‌دهد.

وقتی که بیرون هستید حتماً وسایلی را برای او بگذارید تا بتواند آنها را پاره کند یا بجود. همچنین تلویزیون یا رادیو را روشن بگذارید تا همراه پرنده‌تان باشد. بعضی از پرنده‌ها نسبت به آن بی‌تفاوتند اما برخی دیگر عاشق سر و صدا هستند.

اگر حوصله شان سر برود یا توجه کافی به آنها نشود این پرنده‌ها می‌توانند جیغ بزنند.

معمولاً هر چقدر این پرنده بزرگتر باشد پر سر و صداتر است و اغلب صدای آنها مثل کشیدن ناخن روی تخته سیاه است.

آنها اگر پرخاشگر شوند می‌توانند گاز بگیرند. به همین دلیل پرنده‌ی خانگی خوبی برای افرادی که برای بار اول می‌خواهند پرنده‌ای بگیرند مناسب نیستند.

باید به پرنده‌تان از سبزیجات و میوه‌ها غذا بدهید. همچنین غذاهایی برای پرندگان موجود است که طعم هویج، نخود سبز و چغندر دارد.

این میوه‌های پیشنهادی بسیار عالی هستند زیرا قند بالایی ندارند و همچون گیاهان دارویی هستند.

همچنین می‌توانید از انواع توت بخصوص بلوبری وحشی و کیوی در اندازه‌های کم هم به آنها بدهید.

میانگین طول عمر طوطی خورشیدی

بستگی به گونه‌ی پرنده دارد اما این گونه تا بیش از 20 سال هم می‌تواند زندگی کند.

نیازهای اجتماعی طوطی خورشیدی

طوطی خورشیدی مثل گونه‌های دیگر طوطی‌ها، افراد اطرافشان را مثل اعضای گروه خودشان می‌دانند. پس تا زمانی که توجه و عشق کافی به آنها دهید با تنها بودن مشکلی ندارند.

توانایی صحبت کردن طوطی خورشیدی

در کل این پرنده برای توانایی صحبت کردنش شناخته شده نیست. بعضی از آنها صحبت می‌کنند و برخی دیگر بیش از دیگران صحبت می‌کنند و برخی هیچ وقت حتی یک کلمه هم نگفتند.

موارد پزشکی طوطی خورشیدی

ویروس پرندگان: این ویروس تقریباً 30% طوطی‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ممکن است هیچ نشانه‌ای نداشته باشد اما در بعضی موارد ممکن است باعث بیماری خود ایمنی شود زمانی که سیستم ایمنی بدن پرنده شروع به حمله به سیستم عصبی بدن پرنده می‌کند.

این بیماری باعث بهم ریختن دستگاه گوارش آنها می‌شود به این معنی که پرنده در هضم غذا مشکل پیدا می‌کند و تمام آنچه خورده را کامل با مدفوعش خارج می‌کند.

5. کاسکو

طوطی کاسکو | نوین پت شاپ

کاسکو محبوبترین پرنده در میان افرادی است که به دنبال پرنده‌ خانگی هستند.

دلیل آن این است که باوجود اینکه همه‌ی پرنده‌ها می‌توانند صحبت کنند اما کاسکو بهتر از همه می‌تواند صحبت کند و این توانایی همه را جذب او می‌کند.

اما در کنار توانایی‌اش در صحبت کردن، این پرنده بسیار باهوش، جذاب و اجتماعی است و این خصوصیات او را یکی از بهترین پرندگان خانگی ساخته است.

ریکی لوریمور از تگزاس از این که کاسکویش هم مهربان است و هم مستقل خیلی خوشش می‌آید.

او می‌گوید: پرنده‌اش زمانی که جواب سوال‌هایش را می‌دهد او را متحیر می‌کند و زمان‌هایی هم پرنده‌اش مثل یک کودک می‌شود و فقط حرف خودش را می‌زند. اما من او را خیلی دوست دارم زیرا زمان‌هایی که ناراحت هستم پیش من می‌آید و مرا نوازش می‌کند.

بخاطر هوش زیادش این پرنده باید شبیه سازی ذهنی زیادی هم داشته باشد. اسباب بازی و پازل وسایلی هستند که این پرنده نیاز دارد.

کلافگی بدترین دشمن یک پرتده است. اگر آنها کلافه شوند اتفاق‌های بد دیگری مثل جیغ زدن، کندن پر و پرخاشگری هم به دنبال آن رخ می‌دهد.

آنها از اینکه ببینند شما بالا و پایین می‌پرید وقتی گازتان می‌گیرند خوششان می‌آید.

آنها همچنین به روزمرگی شان بسیار عادت می‌کنند و از کوچکترین تغییری بیزارند.

برای کاسکو باید قفسی بگیرید که او بتواند در آن بدون برخورد با اطراف قفس بال و پر بزند. همچنین از ترکیبی از سبزیجات، میوه‌جات با قند کم مثل پاپایا، توت و کیوی و غذای آماده به انها بدهید. حتماً در رژیم غذایی پرنده تان امگا 3 هم قرار دهید.

بهتر است گردوی تازه هم در قفس او بگذارید و اجازه دهید او خودش گردو را بشکند و مغزش را بخورد و همچنین برای جلوگیری از فاسد شدن گردوی تازه می‌توانید آن را فریز کنید.

دو نوع کاسکو وجود دارد.کاسکوی کونیو و کاسکوی تیمنه.

میانگین طول عمر کاسکو

بیش از 30 سال

نیازهای اجتماعی کاسکو

کاسکو می‌تواند خودش انتخاب کند که نسبت به چه کسی مهربان باشد و او را ببوسد. معمولاً آنها با یکی از اعضای خانواده خیلی بیشتر صمیمی می‌شوند.

مهارت صحبت کردن کاسکو

در یک کلمه، فوق العاده. اگر از نظر شما یک پرنده‌ی خانگی باید بتواند صحبت کند و کلمات و عباراتی را متوجه شود، کاسکو برای شما بسیار مناسب است.

با وجود اینکه همه‌ی کاسکوها حرف نمی‌زنند اما همه‌ی آنها صداهایی که در اطرافشان می‌شنوند را تقلید می‌کنند. از صدای بوق حسگر دود گرفته تا مایکروویو و صدای تلفن. و این صداها را کل روز تکرار می‌کند.

موارد پزشکی کاسکو عفونت قارچی:

آسپرژیلوس قارچی است در سیستم گرمایشی یا از آلیاژهای عالی بیرون از خانه پیدا می‌شود. وقتی که در جریان تنفس، پرنده‌ها این قارچ را تنفس می‌کنند این قارچ‌ها در سیستم تنفسی آن شروع به رشد می‌کنند.

این مورد بسیار نا مطبوع است. انواع سموم را وارد جریان خون می‌کند و بافت‌های آنها را از بین می‌برد و ریه‌ی آنها را می‌خورد. فیلتر سیستم تهویه هوا و سیستم گرمایشی‌تان را بررسی کنید و آن را تمیز کنید.

کندن پر: کندن پر فقط در میان کاسکو ها نیست. این مورد می‌تواند برای همه‌ی طوطی‌ها اتفاق بیفتد. موارد فیزیکی خاصی هست که باعث می شود این اتفاق بیفتد همچون انگل‌ها، کنه، الرژی و بیماری‌های دیگر.

اما طوطی پرهایش را بخاطر کلافگی، استرس و ناامیدی هم می‌کند. اگر دیدید که کاسکوی شما این کارها را انجام می‌دهد آن را به پیش دامپزشک ببرید.

6. طوطی آمازون

طوطی آمازون | نوین پت شاپ

این طوطی با اندازه‌ی متوسط کمی گیج کننده است به همین خاطر است که می‌توان توضیح داد چرا محبوبیت آنها با محبوبیت کاسکو گره خورده است.

7% از افراد یا طوطی آمازون و یا کاسکو دارند. این پرندگان با رنگ‌های روشن هم به خوبی می‌توانند صحبت کنند.

صاحبان آنها از انها سیر نمی‌شوند. آنها می‌گویند که بخاطر کاراکترهای زیادی که دارد عاشق این پرنده‌اند.

آنها همچنین زبان بدن قوی هم دارند. می‌توان حالت انها را سریع فهمید.

مهربانی و محبت آنها صاحبانشان را متعجب می‌کند و آنها عاشق مبهم بودن و نیازهای متفاوت آنها هستند.

برای فراهم کردن بهترین زندگی برای این پرنده، برای آنها ارتباطات اجتماعی زیادی و اسباب بازی‌هایی با شبیه سازی ذهنی را فراهم کنید و آنها را هفتگی عوض کنید.

در غیر اینصورت طوطی آمازون شما پر سروصدا می‌شود ممکن است چیزهایی را خراب کند حالا که بی‌حوصله و کلافه شده است.

انواع مختلفی از آمازون وجود دارد. مثل آمازون زرد یا آمازون بال نارنجی.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

Leave a comment