مای فندق
مای فندق

۱۰ روش برتر نگهداری سالم همستر

فرقی نمی کند اگر در نگهداری از همستر، کهنه سرباز باشید یا شخصی که به تازگی همستر خریداری کرده و اطلاعی از نگهداری سالم و صحیح همستر ندارد. روش ها و اصول بیان شده به شما کمک خواهد کرد تا همستر خود را به همستر شاداب و سالم تبدیل کنید.

۱ – اجازه دهید همستر شما به اندازه کافی و خوب غذا بخورد. به همان اندازه که کیفیت و نوع غذای همستر مهم است، اندزاه و مقدار غذا نیز دارای اهمیت است. همسترها دوست دارند در همان لحظه اول، قسمت های خوشمزه غذا را از ظرف بیرون آورده و بخورند. اگر دقت کنید اول دانه های چرب، مانند تخم آفتابگردان از ظرف غذا محو می شوند و سپس نوبت به غذاهای کم چربتر می رسد. بسیار مهم است که شما غذای همستر را به صورت متعادل تهیه کنید. به این دلیل که آنها عاشق دانه های آفتابگردان(چرب) هستند، نباید تنها از این نوع غذا بخورند. کودکان کیک را خیلی دوست دارند، اما بدن آنها نیاز به میوه و سبزیجات دارد!

۲ – جهت نگهداری سالم همستر شما نیاز به میوه و سبزیجات خواهید داشت. بهترین غذا برای همسترها، مشابه غذایی است که در حیات وحش می خورند. سبزیجات تازه انتخاب بهتری خواهد بود. سبزیجاتی مانند هویج، کدو، کلم بروکلی، گل کلم، خیار، کاهو ، اسفناج و دیگر سبزیجات. همیچنین میوه هایی از جمله سیب، گلابی، موز، انگور و بیشتر انواع توت ها انتخاب صحیحی برای تغذیه و نگهداری سالم همستر شما خواهد بود. اما به یاد داشته باشید هرگز، به همستر خود هیچ گونه مرکبات مانند پرتقال، لیمو ترش، لیمو یا گریپ فروت ندهید.

۱۰ روش برتر نگهداری سالم همستر

۳ – علاوه بر میوه و سبزیجات، همستر ها نان و غلات را دوست دارند. همچنین پروتئین بخش مهمی از رژیم غذایی همستر است. تخم مرغ نیمرو یا آب پز یک انتخاب سالم خواهد بود. هنگامی که می خواهید شام همستر را تثبیت کنید، اعتدال و تنوع را در رژیم غذایی حیوان خانگی خود رعایت کنید. این مسئله خود به خود باعث پیشگری از بیماری ها و نکهداری سالم همستر شما خواهد شد. همیشه غذای صنعتی همستر را خریداری کنید و در کنار آن این موارد را انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشر در این حوزه، مبانی را مطالعه کنید.

۴ – برای همستر خود یک جای خواب ایجاد کنید. در انتخاب تختخواب دقت داشته باشید چون گاهی اوقات گرد چوب سرو باعث بروز حساسیت های پوستی در همستر می شود. به طور منظم جای خواب همستر را تغییر دهید. همچنین به طور مداوم و همیگشی ظرف آب حیوان خانگی خود را بشویید زیرا در دمای اتاق امکان رشد جلبک ها و باکتری ها وجود دارد و همین امر باعث بیماری جونده دوست داشتنی شما خواهد شد. همستر شما در قفس تمیز و مرتب، شاداب و سالم تر خواهد بود.

۵ – همستر متوجه محل زندگی بزرگ تر می شود و به مانند انسان ها از آن لذت می برد. همستر شما نیاز به فضا برای ورزش دارد. لوله های حوله کاغذی، جعبه های قهوه ای ساده و موارد دیگر سرگرمی های ارزان قیمت هستند. همستر خود را با خرید یک جویدنی مخصوص همستر شاد کنید. جویدنی های بسیاری هستند که می توانید برای دوست جونده خود تهیه نمایید.

۶ – هنگامی که به قفس می رود، با یک سیم یا پلاستیک با او جنگ کنید. فقط باید دقت نمایید وسیله بازی به همستر آسیب نرساند و همچنین سیم را به همستر ندهید، زیرا آن را جویده و خواهد خورد. بعد از اتمام بازی به مانند یک قهرمان همراه با وسیله جنگی از میدان جنگ فرار کنید.

۱۰ روش برتر نگهداری سالم همستر

۷ – همانطور که می دانید همسترها از دسته  هستند و دندان عضو بسیار مهمی به مشار می رود، آیا دندان های همستر را به اندازه ناخن هایش می شناسید؟ شگفت زده خواهید شد که بدانید دندان های همستر هرگز رشد نمی کنند. آنها در هنگام تولد با دندان های کامل به دنیا می آیند. همستر ها معمولا از دندان های خود به صورت جویدن بر روی اجسام سخت مراقبت می کنند. (اجسامی مانند  لوله های حوله کاغذی و اجسام چوبی). بیسکوئیت مخصوص سگ به دلیل سخت بودن انتخاب مناسبی برای سلامت دهان و دندان همستر خواهد بود، همچنین کلسیم مورد نیاز همستر نیز با این عمل تامین خواهد شد.

۸ – قفس همستر خود را در یک مکان امن قرار دهید. از قرار دادن قفس در مکان هایی که در معرض تابش مستیم نور خورشید، بر روی بخاری، تاریکی، زیرزمین سرد و یا در مکانی که کودکان و یا حیوانات دیگر می تواند به آنها آسیب وارد کنند، اجتناب کنید. قفس همستر باید ثابت و محکم باشد. ، جز نیازهای این حیوان زیبا محسوب می شود و باید به درستی و صحیح انجام شود.

۹ – ورزش کردن! همستر ها نیاز به فعالیت و حرکت زیاد دارند، در غیر اینصورت سیستم گوارشی آنها دچار مشکل خواهد شد، آنها بزرگ و چاق خواهند شد و سلامتی حیوان خانگی شما به خطر خواهد افتاد. ورزش و فعالیت بدنی از موارد مهم در نگهداری سالم همستر است. اطمینان حاصل کنید که همستر شما به وسایل بازی مانند چرخ و حلقه های آسیاب مانند دسترسی دارد.

۱۰ – توجه کنید که آیا همستر شما مایل به دوستی است یا خیر، همسترها همیشه آماده شروع یک دوستی نیستند. مخصوصا همسترهایی که بعدا به زندگی اضافه شده اند. اگر تصمیم گرفتید که بیشتر از یک همستر نگهداری کنید، همه همسترها باید از یک جنسیت باشند.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

Leave a comment