مای فندق

معرفی نژاد پیکینز

سگ

۹ دی ۱۳۹۹ 324 بازدید
مای فندق

معرفی نژاد پیکینز

سگ نژاد پکینیز یه نژاد عروسکی و توپره. موهای این نژاد روی گردنشون کمی بلندتره که باعث شده مثل شیرهای نر یال‌دار به نظر بیان. چیزی که در مورد این نژاد دل هرکسی رو می‎بره، مدل راه رفتنشه که با ادا و اطوار خاصی همراهه. سگ نژاد پکینیز یه سگ سلطنتیه و برعکس قیافه‌اش برای نگهبانی هم یه سگ عالی محسوب می‌شه. خب بیایید ببنیم اصلیت این نژاد به کجا برمی‌گرده و شرایط نگهداریش چیه.

توله سگ پکینیز با پاپیون

پیشینه سگ نژاد پکینیز

سال‌‌های سال سلسله‌ها سلطنتی چین با سگ‌ها عروسکی و بامزه مثل سگ پاگ، سگ شیتزو و پکینیز مشغول بودن. اونا این نژادها رو مخصوص خودشون می‌دونستن و آدم‌ها عادی اجازه‌ی نگهداری ازشون رو نداشتن. نکته‌ی جالبی که در مورد نژاد پکینیز در مقابل نژاد پاگ و شیتزو هست اینه که این نژاد؛ از اول کوچولو نبوده بلکه به مرور با دستکاری صاحب‌هاشون به این شکل در اومدن. این سگ توی چین مقدس محسوب می‎شده و به قدری مهم بوده که جزای دزدیدنش اعدام بوده.

پکینیز روی چمن

بعد از تسخیر چین توسط انگلیس توی سال ۱۸۶۰، خانواده‌ی سلطنتی، تمام سگ‌هاشون رو کشتن تا به دست دشمن نیوفتن اما ۵ سگ از سگ‌های عمه‌ی پادشاه زنده موندن. این ۵ تا سگ به عنوان هدیه برای ملکه ویکتوریای انگلیس فرستاده شدن و اینطوری نژاد پکینیز تونست از انقراض نجات پیدا کنه. امروز این نژاد توی سرتاسر دنیا پیدا می‌شه و کلی هم طرفدار برای خودش دست و پا کرده.

چرا به سگ نژاد پکینیز سگ آستینی می‌گن؟

حتماً توی فیلم‌ها لباس سنتی چین رو دیدید، این لباس آستین‌های خیلی گشاد و بلندی داره. معمولاً چینی‌ها دوتا دستشون رو جلوی خودشون نگه می‌داشتن و انگشت‌هاشون رو بهم حلقه می‌کردن و راه می‌رفتن. اینطوری می‌تونستن توی آستین‌هاشون چیزهای محتلفی مثل سلاح قایم کنن. خانم‌های سلطنتی چینی توی آستین‌هاشون سگ‌های پکینیزشون رو قرار می‌دادن و باهم به گردش می‌رفتن. به همین خاطر یه سگ‌های این نزاد، سگ آستینی هم می‌گن.

سگ پیکینیز در حال دویدن

ویژگی‌های ظاهری سگ نژاد پیکینیز

پوزه‌ی کوتاهی دارن که باعث می‌شه تنفس توی هوای مرطوب و گرم براشون سخت باشه. علاوه بر این این پوزه‌ی کوتاه باعث می‌شه که توی خواب خرخر کنن. چشم‌های پیکینیزها درشته و دماغشون V ماننده. موهاشون صاف، بلنده و دو لایه‌اس. برعکس چیزی که از توی عکس به نظر میاد موی این سگ‌ها خیلی لخت نیست و موقع لمس کردنشون ممکنه کمی زبری حس کنید. علاوه بر این اسکلت‌بندی بدن سگ‌های پیکینیز طوریه که یه مدل خاص و بامزه‌ای از راه رفتن دارن، چیزی شبیه به راه رفتن مدل‌ها روی فرش قرمز.

سگ نژاد پکینیز بین ۳ تا ۶ کیلوگرم می‌تونن وزن داشته باشن و قدشون بین ۱۵ تا ۲۳ سانتی‌متر می‌تونه باشه.

 سگ نژاد پکینیز چقدر عمر می‌کنه؟

همونطور که می‌دونید شرایط نگهداری، تغذیه مناسب، داشتن فعالیت کافی و بیماری‌های زمینه‌ای می‌تونه روی سلامت سگ و طول عمرش تاثیر بذاره. به طور کلی سگ‌های پکینیز بین ۱۳ تا ۱۵ سال عمر می‌کنن.

ویژگی‌های شخصیتی سگ نژاد پکینیز

پکینیزهای دوست داشتنی، خیلی باهوشن و سگ‌های اجتماعیی محسوب می‌شن. اونا با همه‌ی افراد خونه ارتباط برقرار می‌کنن اما با غریبه‌ها خیلی خوب نیستن. همین وِیژگی باعث شده که نگهبان‌های خوبی باشن. اونا در مقابل سگ‌هایی از نژادهای بزرگتر اعتماد به نفس خوبی از خودشون نشون می‌دن و مبارزه‌طلبی می‌کنن. شاید با این صحنه برخورد کرده باشید که توی پارک موقع چرخ‌زنی، یه پکینیز کوچولو در حال واق واق کردن به یه سگ خیلی از خودش بزرگتر باشه. اگه دوست دارید پکینیزتون با سگ‌های دیگه ارتباط خوبی داشته باشه، بخش مربوط به تربیت سگ پکینیز رو بخونید. سگ‌های نژاد پکینیز نسبتاً مستقلی محسوب می‌شن اما با میزان بیشتری توجه و عشق زندگی سالم‌تری رو تجربه می‌کنن.

سگ پیکینیز

رابطه‌ی پکینیزها با کودکان

پکینیزها در کل رابطه‌شون با بچه‌ها خوبه. اما بچه‌های بزرگسال‌تر رو ترجیح می‌دن. البته اگه بچه‌ای بخواد باهاشون خشن رفتار کنه تحملش نمی‌کنن و حقش رو کف دستش می‌ذارن پس اگه توی خونه بچه‌ی کوچیک دارید کمی حواستون به رابطه‌شون باشه تا همدیگه رو بشناسن و باعث آزار هم نشن. نگهداری پکینیز با بچه‌های خیلی کوچیک شاید خیلی انتخاب خوبی نباشه. چون بچه‌های ۲ ۳ ساله ممکنه به طور غیر عمدی باعث اذیت شدن پکینیزتون بشن و عکس‌العمل پیکینیزتون باعث بشه که تا ابد رابطه‌اشون با سگ‌ها توام با ترس باشه.

رابطه‌ی پکینیزها با حیوون‌های دیگه

پکینیزها خیلی رابطه‌ی خوبی با سگ‌های دیگه ندارن. اونا دوست دارن توی خونه فرمانروایی کنن و همه‌ی توجه اعضای خونه مال خودشون باشه. البته اگه سگ دیگه‌تون از همین نژاد باشه ماجرا فرق می‌کنه و می‌تونن دوستای خوبی بشن. به همین خاطر اگه توی خونه سگ‌ دیگه‌ای دارید خوبه که در مورد نگهداری از یه پکینیز بیشتر فکر کنید. علاوه بر سگ اگه توی خونه حیوون دیگه‌ای دارید خیلی باید محتاط باشید چون پکینیزها عاشق شکار کردنن و شامه‌ی قویی دارن.

توله سگ پیکینیز

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

Leave a comment