مای فندق
مای فندق

راهنمای کامل خرید خوکچه هندی

تاریخچه خوکچه هندی

خوکچه هندی یا خوک گینه جانوری است که بر خلاف نامش ارتباطی به گینه و خوک و یا حتی هند ندارد! بلکه این حیوان خونگرم متعلق به آمریکای جنوبی است. اینکاها نقش بزرگی در اهلی کردن خوکچه داشتند. این حیوان در صده شانزدهم به اروپا نیز راه یافت.

خوکچه هندی ماده

ظاهر خوکچه هندی

خوکچه هندی از جمله جوندگان بزرگ است که وزنی بین ۷۰۰ گرم تا یک کیلو و ۲۰۰ گرم دارد و قد آن به حدود ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متر می‌رسد. پاهای جلویش ۴ انگشت دارد در حالی که پاهای عقبش ۳ انگشت دارد که هرکدام از این انگشتان دارای چنگال است. سن این حیوان معمولا بین ۴ تا ۵ سال است اما در صورتی که به خوبی از آن نگهداری شود تا ۸ سال هم می‌تواند عمر کند. مسن‌ترین خوکچه هندی دنیا حدود ۱۴ سال عمر کرده است.خوکچه هندی مو سیخ سیخی

رفتار و عادت‌ها

خوکچه هندی حافظه خوبی دارد. این حیوان خیلی فرز نیست و نمی‌تواند از موانع بلند بالا برود و تنها می‌تواند از موانع کوتاه بپرد. خوکچه هندی حیوان ترسویی است و خیلی وقت‌ها به دلیل ترس از چیزهای دیگر فرار می‌کنند. رفتار گونه‌های نر با هم خصمناک است و با هم دعوا می‌کنند و زمانی که عصبانی می‌شوند به هوا می‌پرند.

دختری که خوکچه هندی را می‌بوسدخوکچه هندی در شنا کردن بسیار زبردستاست اما بینایی آنها ضعیف است؛ این درحالیست که حس بویایی این حیوان بسیار قدرتمند است. جالب است که بدانید ارتباط خوکچه‌های هندی با هم از طریق صداست.

این حیوان مدام خودش را تمیز می‌کند و برایش خیلی مهم است که آراسته باشد. اینکار را به وسیله ماده سفیدی که از چشمش خارج می‌شود انجام می‌دهد.

چند نکته مهم در ارتباط با خوکچه هندی

نگهداری از خوکچه هندی مانند گربه و سگ کار پیچیده‌ای نیست اما نیاز به رسیدگی منظم به غذای حیوان و مرتب نگه داشتن فضای زندگی‌اش را دارد. در نژادهای مو بلند نگهداری از آن بسیار دقیق‌تر باید انجام گیرد. از کودکان انتظار نداشته باشید تا به تنهایی از این حیوان مراقبت کنند. بنابراین نگهداری این حیوان برای کودکان زیر ۵ سال توصیه نمی‌شود. زیرا امکان سقوط حیوان از دست کودکان و احتمال آسیب رسیدن به آن و حتی مرگ خوکچه هندی وجود دارد.خوکچه هندی در آغوش پسر بچه

به هیچ عنوان نگذارید کودکان زیر ۵ سال از خوکچه نگهداری کنند چرا که باعث آسیب رسیدن به این حیوان خواهد شد.

خرید خوکچه هندی

شاید شما به این فکر می‌کنید که از چه نژاد و گونه‌ای از خوکچه هندی را خریداری کنید. این روزها نژادهای خوب و رنگارنگ و مخلوط بسیار است. اگر شما یک خوکچه هندی از نژاد مو بلند را انتخاب می کنید بهتر است زمان زیادی را جهت نگهداری از این حیوان صرف کنید. بنابراین به شما توصیه می کنیم از نژادهای مو کوتاه نگهداری کنید. تمامی این نژادها یک قالب مشخص از بدن و اندازه دارند و تنها تفاوت آن ها در تنوع رنگ می باشد. ظاهر یک خوکچه هندی به شکل منحنی پهن درشت با پیشانی کوتاه و چشمانی درشت و گوش های افتاده است.

خرید خوکچه هندیگونه‌های مو کوتاه در رنگ‌های مختلف از قبیل مشکی، کرم، شکلاتی، سفید و غیره می‌باشد. از لحاظ نگهداری جنسیت نر یا ماده بودن آنها تفاوتی ندارد. این حیوانات زندگی اجتماعی را دوست دارند و اگر تصمیم دارید وقت زیادی را برای تربیت این حیوان صرف کنید بهتر است دو تا از آنها را تهیه کنید.

انتخاب ۲ خوکچه هندی ماده معمولاً بهترین انتخاب است. نگهداری ۲ خوکچه هندی از جنس نر باید از دوران نوزادی صورت گیرد زیرا بعضی از خوکچه‌های نر در صورتی که یکی از آن‌ها به سن بلوغ رسیده باشد به راحتی با خوکچه‌نر جدید رابطه خوبی برقرار نمی‌کند. خوکچه‌هندی که شما انتخاب می‌کنید حداقل باید ۶ تا ۱۰ هفته از تولدش گذشته باشد بنابراین دقت کنید که جوان‌تر از این سن را انتخاب نکنید چرا که لازم دارد تا این سن را در کنار مادر تغذیه کند.

خوکچه هندی در دستان دختر بچههنگام تهیه دقت کنید. چشمان این حیوان درخشان، شفاف و بدون ترشح باشند. بینی هم باید خشک و بدون ترشح باشد. گوش‌ها و زبان این حیوان نیز بهتر است تمیز باشند. تمامی خوکچه‌های هندی معمولاً اطراف پشت گوش‌هایشان بدون مو است و از این بابت شما نگران نباشید اما اگر این بی‌مویی در تمامی نقاط بدن به چشم می خورد از تهیه آن خودداری کنید چرا که می‌تواند نشانه‌ای از بیماری پوستی باشد.

اگر شما در سن حیوان مورد نظر شک دارید به پنجه‌های آن دقت کنید. یک حیوان جوان ناخن‌های کوتاه، تیز و افقی دارد. خوکچه هندی پیرتر ناخن‌های پهن، کند و منحنی شکل دارد. خوکچه هندی که انتخاب می‌کنید ممکن است ناآرام باشد ولی نگران نباشید معمولاً در ابتدا کمی عصبی به نظر می‌آیند اما به آهستگی به شما خو می‌گیرند.

نگهداری خوکچه هندی

خوکچه‌های هندی به فضای تمیز نیاز دارند و حس بویایی این حیوانات قوی است. بهتر است که فضای مناسب در داخل خانه برای این حیوان تهیه کنید به طور معمول محیط آشپزخانه یک انتخاب مناسب برای نگهداری از این حیوان است. اگر قفس حیوان را نزدیک یخچال قرار دهید. او به زودی صدای باز و بسته شدن در یخچال را تشخیص می‌دهد و شروع به صدا کردن برای سبزی‌ها و میوه‌ها می‌کند.

معاینه خوکچه هندیشما به راحتی می‌توانید یک مکان مناسب برای خوکچه خود تهیه کنید فقط باید یادتان باشد که قفس حیوان از سطح زمین فاصله داشته باشد و ارتفاع دیواره های قفس حداقل ۴۰ سانتی‌متر باشد تا حیوان نتواند از آن بیرون بپرد. قفس نگهداری حیوان نیازی به تجهیزات ندارد. مهمترین نکته برای قفس این حیوان پوشش کف آن است که باید دقت داشته باشید از پوشال‌های بسته‌بندی شده مخصوص این حیوانات استفاده کنید.

به هیچ عنوان از خاک اره استفاده نکنید. این پوشش بسیار نازک و ریز بوده و به راحتی به داخل چشم و بینی حیوان راه پیدا می کند. اگر از روزنامه برای پوشش کف قفس حیوان استفاده می کنید احتیاط کنید که توسط حیوان خورده نشود که البته چون خیلی سریع توسط حیوان جویده می‌شود بستر مناسبی برای پوشش کف قفس حیوان نمی‌باشد.

خوکچه هندی قهوه‌ای-مشکی- سفید در داخل سبدداشتن آشیانه یا یک لانه در داخل قفس حیوان اجباری نیست اما معمولاً خوکچه های هندی از وجود یک آشیانه در قفس لذت می برند. هیچ وقت آن ها را در جعبه های پلاستیکی نگهداری نکنید چون برای این حیوان بسیار نرم است و به آرامی جویده می شوند.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

Leave a comment